2020. május 16., szombat

Kalandozásaim- Hegyen- völgyön, virágos réten át

Sziasztok! Ma a világ legjobb dolgáról fogok nektek írni. Ez nem más mint a kirándulás, a gyönyörű erdőben, a vadvirágos mezőn, a zúgó patakokon át. Már egész kicsi korom óta cipeltek a gazdáim kirándulni. Először nem igazán értettem miért jó ha az ember lába leszakad a sok sok kilométer után, de idővel rájöttem miért szeretik. Ilyenkor valami olyasmit mondanak, hogy elvonulnak az emberek és munka elől, van idő gondolkodni, feltőltödni. Én csak azt látom, hogy nem csinálnak semmit. És ez a semmi csinálás jó nekik. Ilyenkor boldogok és nevetgélnek, így én is nagyon boldog leszek. Nézzétek csak!

Ti szoktatok kirándulni? Ilyenkor milyen hosszú túrán vesztek részt?

Én már nagyon sokfelé jártam az országban. Általában olyan helyre visznek a gazdáim ahol szabadon rohangálhatok. Nagyon jó szimatolni az erdőben. Megunhatatlan a fel-le, le-fel rohangálás a domboldalon, a virágos mezőn. Az erdőben sok mindent megtanul egy kiskutya. Például azt is, ha meglát egy őzikét vagy mókuskát akkor nem szabad utána rohannia. Ti találkoztatok már kirándulás alkalmával állatokkal? Rajzoljátok le! Ha nem, akkor rajzoljatok egy őzet és egy mőkust!

Ez a kép a Szalajka völgyében készült. Ti jártatok már arra? Ott tartottam, hogy kirándulás alkalmával nemcsak állatokkal lehet találkozni. Képzeljétek vannak hatalmas fák. Ott van például a nyárfa. A gazdám nagyon allergiás rá, állandóan tüsszög, és mindenhova száll az a fehér pihéje. Aztán ott van a fenyőerdő, sok-sok tűlevéllel és gyantával. A gyanta egy ragacsos valami, ami ha belemegy a bundimba a gazdim kissé ideges lesz. No akkor szokta elővenni az ollót. Aztán jártam már akácosba is. Na ott akkora tüskék vannak a fán, hogy némelyik már rémisztő. Ti milyen fákkal találkoztatok kirándulásaitok során?  

Képzeljétek, szebbnél-szebb virágokat is láthattok. Ezeket a virágokat nem szabad leszedni, védett növények. 
Felismeritek milyen virágok vannak a képen? Mindig megszaglászom őket, de én is nagyon vigyázok rájuk.

Aztán még az a jó a kirándulásokban, hogy mindig olyan helyre visznek a gazdáim, ahol van vizecske. Na nem csapvíz, hanem, patak, folyó vagy tó. Tudjátok többször leírtam már, imádok pancsolni, ha tehetem a nyári nagy melegben csak a vízben heverészek. Voltam már a Dunán és a Tiszán is, sok-sok  tóban fürödtem- Veresegyházán, Ivacson, Szeliden, Isaszegen, Balatonon, Velencén...- és még ennél is több patakban mártottam meg kis mancsaimat. Nézzétek csak!

A gazdim fáradhatatlan, hetente többször is barangol velem az erdőben, arborétumokban. Tudjátok mi az az arborétum? Nézzetek utána! Engem a Gödöllői arborétumba szokott elvinni. Aztán hetente minimum egyszer elmegyünk nagy kirándulásra is. Ez általában hétvégén van, ilyenkor jön a másik gazdim is, vagy a kutyahaverokkal megyek. Ekkor valamelyik tanösvényt járjuk be. Ti jártatok már tanösvényen? Tudjátok miért tanösvény a neve?
Szóval rengeteget tudnék még mesélni nektek a kirándulásaimról és a gazdim több száz képet is őriz róla, de most egy videóval búcsúzom, ahol megmutatom nektek milyen, amikor igazán boldog rosszcsont kutyává válok. (Ebben a videóban a barátaimmal kirándultam.)Ti sosem vagytok rosszcsontok ugye?
A videót itt tudod megnézni!Indie és a víz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése