2020. május 5., kedd

Madaras munkatársaim

A héten lesz a madarák és fák napja. Az én munkahelyemen a csoportok madarakról vannak elnevezve. A madaras csoportokba dolgoznak az óvónénik, dadusok. Ezért úgy gondoltam bemutatom nektek a munkatársaimat. Ők a Zuglói Csicsergő Óvoda dolgozói.


Túl vagyunk az ünnepeken és bizony egy kis honvágyam támadt. Már 7 hete, hogy nem láttam a szeretet ovimat. Így elugattam bánatomat a gazdimnak aki azt mondta: "Na jól van, beviszlek hétfőn az oviba!" Majd kiugrottam a bundámból. Alig vártam, hogy hétfő legyen.
Az oviban az udvari játékok letakarva, a fű csak nő, semmi gyerekzsivaj. Gondoltam biztos bent többen lesznek. Hát csalódnom kellett. Az ovi üresen állt. Addig amíg nem jöttök újra oviba addig mesélek az óvónénikről.


Ő itt Móni néni a Zöldike csoport óvónénije.  Emlékeztek milyen a zöldike madár? Rajzoljátok csak le! Móni néni szeptembertől az új kiscsoport egyik óvónénije lesz. Képzeljétek a gyerekeken kívűl nagyon szereti a kutyusokat is. Neki is van két kutyusa. Engem kimondottan imád! Szóval Móni néni együtt dolgozik Timi nénivel, ő a másik óvónénije a csoportnak. Most elég sok kisgyerek fog tőle elballagni. Nagyon szerettem ebbe a csoportba járni, mert mindig fegyelmezett és nagyon ügyes kisgyerekekkel találkoztam. Móni néni mindig segített a gazdinak a jobbnál jobb feladatok kitalálásában és megvalósításában. Boldog vagyok ebben a csoportban!


 A Fráter u-i épületben dolgozik Hajni néni a Vörösbegy csoport óvónénije. Az ő párja Kitti néni. Nekik középső csoportjuk van. Sok zsivány és mozgékony kisgyerek jár ám oda. Soha nem unalmas az élet velük, mindig nagyon figyelnem kell ha velük vagyok foglalkozáson. Van akkor futkározás, sikongatás, vicceskedés. Hajni néni azonban soha nem mérges, végtelen türelemmel terelgeti a gyerekeket. (Terelgetni én is tudok barikákat.)A velük való csoportos foglalkozás után bizony kifáradok, és ilyenkor ledőlök valamelyik kisgyerek fekhelyére. Ilyenkor babusgatnak és olvasnak is nekem a gyerekek. 



Ezt nagyon szeretem, rendszerint el is szundikálok. 
Nézzétek csak! Rajzolnátok nekem egy vörösbegyet? Nektek elalvás előtt mesélnek a szüleitek? Milyen meséket szerettek?





A Fráter épület harmadik madárkás csoportja a Kékcinege, ahol a  csengő-bongó hangú Vera óvónéni dolgozik. Az ő csoportja kiscsoport. Itt bizony csodákat lát az ember és kutyafia. Ide csak fél év óta járok, mert itt a gyerkőcök még nagyon picikék voltak szeptemberben. Egyre ügyesebben bánnak velem. Vera néni nagyon sokat gitározik, versel, zenél és gyönyörűen énekel a gyerekeknek. Figyeljetek csak! Katt ide! Vera néni cinegehivogató dala 
Képzeljétek Vera néninek van egy gyönyörű cicája. Igaz még nem a pajtim de szerintem jóban lennénk.



Van kedvetek játszani? Szerintetek, hogy hívják Vera néni cicáját?
a,- Mogyi
b,- Zsömi
c,- Nyami



A Fecske csoportba dolgozik Violetta néni és Katica néni. Violetta nénivel már 1 éve dolgozok együtt. A csoportjába középsős gyerekek járnak. Violetta néni nagyon ügyes, meseszép dekorációkat készít, a gazdámnak is ő szokta elkészíteni a dekorációt. Ha ebbe a csoportba megyek be játszani, az a nap fénypontja. Szinte felüdülés. Nagyon ügyesek a gyerekek, és hát imádnak engem. Violetta néni mindig kész a mókára, a gyerekekkel együtt kúszik-mászik utánam. Meg is mutatom!
Mit tudtok a fecskékről? Nézzetek utána hogyan építi fel a fecske a fészkét!

Az oviban a fenti csoportokon kivűl van még bagoly és fülemüle csoport is. Rajzoljátok le vagy keressetek az interneten ezekről a madarakról is képeket.
Az óvónéniken kívűl rengeteg kedves ember segíti még a munkámat. Nélkülük nem lennének olyan gondtalan és boldog napjaim az oviban mint amilyenek immáron 1 éve. Gyertek és látogassátok meg az ovit, no meg persze engem is! Jövőhéten a kirándulásaimról mesélek Nektek! Pacsi-Indie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése